Aanschaf microscopen mossenonderzoek

Aan de afdeling Wageningen en omstreken is een bijdrage toegekend uit het prof.dr. Roelof van der Wijkfonds voor de aanschaf van twee microscopen voor in het bijzonder de toenemende activiteiten van de mossenwerkgroep van de afdeling. Het doel van dit fonds, dat is ondergebracht bij de Stichting Fondsen van de KNNV, is het ondersteunen van bryologisch en lichenologisch onderzoek. Ook door het toenemend aantal leden van de insectenwerkgroep van de afdeling kan van deze apparatuur gebruik worden gemaakt. De apparatuur wordt ook gebruikt bij inventarisaties die de afdeling in samenwerking met andere werkgroepen organiseert. De leden van de werkgroepen zijn ook betrokken bij inventarisaties die de afdeling organiseert. De inventarisaties worden meestal afgesloten met een rapport.