Uitgave landgoed Vosbergen

Aan de afdeling Epe-Heerde is een bijdrage toegekend voor een uitgave over het Landgoed Vosbergen waarvan het Huis Vosbergen dit jaar 400 jaar bestaat. In de uitgave wordt aandacht geschonken aan de historie, het heden en de toekomst van het landgoed, de flora en fauna aan de hand van inventarisatiegegevens van de afdeling en aan het bekenstelsel in het gebied. Er wordt  een landgoedwandeling opgenomen die ook voor kinderen aantrekkelijk is om hun belangstelling te wekken voor hun directe leefomgeving en de daarin voorkomende natuur.

De publicatie komt tot stand  samen met de ‘Stichting tot behoud van het Landgoed  Vosbergen’ en de ‘Stichting tot behoud van de Veluwse Sprengen en Beken’ (Bekenstichting).